Kalibaru - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jolanda Linders - WaarBenJij.nu Kalibaru - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jolanda Linders - WaarBenJij.nu

Kalibaru

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

04 Maart 2020 | Indonesië, Jogjakarta

Na de dans van de kinderen lieten ze ons zien wat ze zoal kunnen vlechten met de bladeren van de palmbomen. De heren kregen allemaal een gevlochten kroontje op en dames kregen een soort van bloem in hun haren gespeld. Tevens kregen we nog een soort van ketting om. De kinderen keken niet echt vrolijk maar dat is ook begrijpelijk, ze zijn een wees...

Na dit bezoek zijn we naar het hotel gereden waar wij onze laatste nacht door zullen brengen op Java. Een mooi complex met veel hout en waar alles open is. Geen ramen bij de hotel lobby en geen ramen in het restaurant. Deze keer hadden we geen hotelkamer tot onze beschikking maar een complete cottage. Een mooie ruime kamer met een zeer verrassende buitendouche. Helaas zagen sommige attributen op de badkamer er niet al te fris uit. ‘S morgens zaten er ook diverse kleine insecten rondom de wastafel.
‘S avonds konden we a la carte eten in het restaurant en met Europese gerechten op de kaart dan gaat er een lekker biefstukje wel in. Iedereen vond het lekker.
Onze gespreksstof ging hoofdzakelijk over iets wat Gerrit op TV bij het lokale nieuws gezien had: Corona virus op Bali - Denpensar. Wat moeten doen? Stel dat we de oversteek maken naar het eiland en het virus breekt echt uit, mogen we het eiland dan nog verlaten?
Onze reisleider Valentino zou checken met Fox wat we moeten doen, maar zij hebben niets gehoord en adviseren om goed en extra veel de handen te wassen en goed op de hygiëne te letten.
Op internet was helemaal niets te vinden over dit nieuws in Bali en Valentino zei dat het alleen maar ging over een vrouw die er op het vliegveld tussenuit gepikt was en naar het ziekenhuis gebracht is omdat ze koorts had. Verder was er nog niets bekend.
Tja... dan zetten wij onze rondreis door en maken het af in Bali. “Fingers crossed”...
Na nog een pilsje genuttigd te hebben is iedereen toch maar weer op tijd naar bed gegaan want morgenvroeg moesten de koffers om 05.30 uur alweer buiten klaar staan. Om 06.00 uur vertrekken we naar de boot om de oversteek naar Bali te maken.